Den Haag kandidaat European Capital of Sport 2021

Den Haag, 10 augustus 2016. Bid European Capital of Sport 2021.

Samen met ACES Europe heeft de gemeente Den Haag bekendgemaakt dat de stad kandidaat is voor European Capital of Sport 2021. ACES Europe, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, NOC*NSF en Vereniging Sport en Gemeenten ondersteunen gezamenlijk het Haagse bid op deze titel in 2021.

Als Den Haag de titel binnenhaalt, is de stad in 2021 een jaar lang Europese hoofdstad van sport. Den
Haag zal dan in dat jaar een groot internationaal sportcongres organiseren en vooraf een uitgebreide sportkalender maken. Tot 30 maart 2017 kunnen steden zich nog aanmelden om naast Lissabon en Den Haag mee te dingen. Er mogen maximaal vijf steden deelnemen. Daarna worden uit de bids twee finalisten gekozen. Deze steden worden in oktober bezocht door het comité van ACES. De winnaar wordt in november 2017 bekendgemaakt.

Lees hier meer

Geplaatst op: 22 september 2016