Venlo gastgemeente VSG Congres 2025

Tijdens het afgelopen VSG-jubileumcongres in ’s-Hertogenbosch is de nieuwe gastgemeente voor het VSG Congres 2025 bekend gemaakt. Gemeente Venlo gaat het congres hosten en nodigt alle gemeenten uit om kennis te maken met deze mooie sportstad.

Het VSG Congres is vaker in Limburg op bezoek geweest, maar verrassend genoeg nooit eerder in Venlo. De actuele sportvisie toont aan hoe ambitieus deze gemeente is. Venlo wil namelijk de gezondste en actiefste gemeente van Nederland zijn. Daarin gaan ze op eigen wijze te werk en bereiden ze de gemeentelijke organisatie voor op een andere manier van aansturing, namelijk sturen op impact. Ook op het gebied van samenwerking en financiering durft Venlo andere keuzes te maken. Kortom, meer dan voldoende inhoud om een boeiend congres te organiseren.

Congresgemeente 2026 worden?

Iedere gemeente die is aangesloten bij VSG kan een verzoek indienen om gastgemeente van het VSG Congres te worden. Ook regio’s kunnen zich kandidaat stellen. Heeft uw gemeente of regio interesse daarvoor of wilt u meer informatie ontvangen, neem dan contact op met het VSG-bureau. Marjon Stroet of Ronald Huijser staan u graag te woord, m.stroet@sportengemeenten.nl of r.huijser@sportengemeenten.nl.

,

Geplaatst op: 8 oktober 2024