Subsidiedatabase

Er zijn veel verschillende soorten subsidies en het is dan ook verstandig dit onderwerp voldoende aandacht te geven. Ook vanuit gemeenten zijn er vragen over financieringsmogelijkheden voor bijvoorbeeld de ontwikkeling van openbare beweegruimtes, verduurzaming van sportaccommodaties etc.

Kenniscentrum Sport & Bewegen heeft daartoe een subsidiedatabase laten ontwikkelen voor organisaties in de sport (gemeenten, sportverenigingen etc.).

Deze database biedt een specifiek overzicht van alle sport gerelateerde subsidiemogelijkheden en de informatie en contacten die nodig zijn voor de aanvraag. De database biedt bijvoorbeeld inzicht in alle mogelijkheden binnen provinciale, landelijke en Europese subsidies. Maar in de database vind je ook subsidiemogelijkheden van fondsen of foundations, zoals het Oranjefonds en het fonds Gehandicaptensport.

Om de database op Vindsubsidies.nl/sks te kunnen gebruiken, moet je een inlog aanvragen. Nadat je hebt ingelogd, kun je door de beantwoording van een aantal vragen zo goed mogelijk je weg vinden naar de subsidie die jij zoekt.