Bord Gedragsafspraken voor Sporthallen onthuld

Op donderdag 27 juni is het nieuwe bord Gedragsafspraken voor Sporthallen onthuld. Sportcentrum de Mammoet uit Gouda is de eerste accommodatie in Nederland waar een dergelijk nieuw iconenbord opgehangen zal worden. Via het bord kan de betreffende sporthal duidelijk maken wat toegestaan is, wat verboden is en wat er in overleg toegestaan is.

Te denken valt aan gebruik van bidons, magnesium, type schoeisel en het wel of niet toestaan van eten en drinken. Het bord Gedragsafspraken voor Sporthallen zorgt ervoor dat gasten optimaal gebruik kunnen maken van de beschikbare faciliteiten in de accommodatie. Sportwethouder Michiel Bunnik heeft namens de Gemeente Gouda en SPORT•GOUDA dit bord ontvangen uit handen van VSG directeur André de Jeu.

Themadag Sporthalbeheerders

Het bord is uitgereikt tijdens een themabijeenkomst van de vaktechnische Commissie Overdekte Accommodaties van VSG-West. Gemeente GOUDA en SPORT•GOUDA waren deze dag niet toevallig de gastheer voor het jaarlijkse samenkomen van de commissie. Naast het pand van het Groenhovenbad is namelijk de bouw van de nieuwe Goudse sporthal in volle gang. De deelnemers konden op deze manier direct live een glimp opvangen van de in aanbouw zijnde hal.

Certificaat voor Zebra

Naast de onthulling van het nieuwe iconenbord met Gedragsafspraken voor Sporthallen, ontving Sporthal de Zebra uit Gouda het Certificaat Sporthallen.

Het Certificaat Sporthallen is een certificaat dat aangeeft dat de betreffende sporthal een vastgesteld kwaliteitsniveau heeft behaald. Om hiervoor in aanmerking te komen wordt de hal vooraf aan een strenge keuring onderworpen door controleurs van VSG.

Zaken waarnaar gekeken wordt zijn onder andere: brandveiligheid, Arbowetgeving, vergunningen, sporttechnische eisen, legionellabeheer, energiebeheer, organisatie en beheer aspecten en schoonmaak.

Tijdens de themabijeenkomst heeft de certificatiecommissie van VSG het Certificaat Sporthallen voor de Zebra overhandigd aan Facilitair Coördinator van SPORT•GOUDA, Ronald Honsbeek. Ronald heeft zich de afgelopen maanden hard gemaakt om samen met de beheerders van Sporthal de Zebra dit certificaat te verdienen en dat is gelukt.

Peter Vrisekoop, Manager Bewegen & Leefstijl van SPORT•GOUDA: “Kunnen sporten in een veilige en hygiënische accommodatie vinden wij bij SPORT•GOUDA van groot belang. Het Certificaat Sporthallen en het bord met gedragsafspraken zijn hierbij een geweldige ondersteuning”.

Geplaatst op: 27 juni 2019