‘Coronaproof’ sporten: posters, flyers en signing, verzoek te verspreiden onder sportverenigingen in uw gemeente

Vanaf woensdag 29 april as. wordt de sport weer gedeeltelijk opengesteld, namelijk voor kinderen tot en met 12 jaar en jeugd van 13 t/m 18 jaar. Op vrijdag 24 april jl. deelden wij op deze website informatie waarmee u als gemeente samen met sport- en beweegaanbieders, handhaving, buurtsportcoaches en ouders/verzorgers verantwoord aan het geleidelijk 'ontdooien' van de COVID-19 maatregelen kunt voldoen.

Posters, flyers en signing

Ten behoeve van het beperkt openstellen van de sportaccommodaties per 29 april heeft NOC*NSF met Vereniging Sport en Gemeenten materiaal ontwikkeld dat gebruikt kan worden door gemeenten, sportparken en sportaanbieders. Er is een set posters, flyers en enige signing ontwikkeld met richtlijnen op basis van het Protocol verantwoord sporten kinderen en jeugd. De materialen zijn vergelijkbaar met die u op dit moment ook in bijvoorbeeld supermarkten kunt zien hangen. Het doel hiervan is dat doelgroepen hun accommodatie snel en makkelijk ‘coronaproof’ kunnen maken en duidelijk kunnen zijn naar leden, ouders en andere stakeholders. De visuals zijn sportgeneriek, zodat alle bonden, clubs en andere sportaanbieders het kunnen delen en gebruiken.

Verzoek te verspreiden

In de onderstaande bijlagen treft u de ontwikkelde materialen aan. Deze worden tevens verspreid onder de sportbonden en beschikbaar gesteld op de website van NOC*NSF. Wij willen u vragen de materialen actief te helpen verspreiden onder de sportverenigingen in uw gemeente. Gezien de korte termijn waarop de sportverenigingen hun deuren weer (gedeeltelijk) mogen openen, is verspreiding van digitale materialen allereerst noodzakelijk. Daarnaast kunt u verenigingen helpen door pakketjes met geprinte materialen te verspreiden.

Mocht u vragen hebben over deze informatie en/of andere vragen laat ons dat dan weten via info@sportengemeenten.nl. Wij proberen u dan zo snel mogelijk te antwoorden.

Bijlagen

Via onderstaande zip-bestanden treft u de posters, signings en losse icoontjes aan in zowel hoge (voor drukwerk/printable) als lage resolutie (digitaal te verspreiden). Er zijn posters ontwikkeld met richtlijnen voor bestuurders, trainers, ouders en sporters. Daarnaast is er een set met informatieborden ontwikkeld die clubs en sportaanbieders helpt hun sportaccommodatie ‘coronaproof’ te maken. Tot slot zijn de losse icoontjes – zoals gebruikt in de posters en signings – toegevoegd om naar wens in uw eigen materialen te verwerken.

posters

Signings