Gemeente- en provinciewinnaars Club van het Jaar 2019

In maar liefst 86 procent van alle gemeenten in Nederland deden clubs mee aan de verkiezing Club van het Jaar. De winnaars (in de categorie sport en cultuur) zijn bepaald op basis van het aantal stemmen gedeeld door het aantal leden.

Alle clubs zijn op de hoogte gebracht van de uitslag en alle winnaars ontvangen binnenkort een plaquette om zichtbaar te maken dat ze gemeente, – of provinciewinnaar zijn geworden. Alle provinciewinnaars worden aanstaande dinsdag 18 juni door een jury beoordeeld, waarna de landelijke winnaar bekend gemaakt wordt.

Heb jij een gemeentewinnaar?

Bekijk snel of  jouw verenigingen gemeentewinnaar sport of cultuur geworden zijn. Ga daarvoor naar www.clubvanhetjaar.nl en selecteer jouw gemeente en de categorie sport of cultuur.

De provinciewinnaars

Het overzicht van alle provinciewinnaars in de categorie Sport en Cultuur kan ook worden ingezien op www.clubvanhetjaar.nl.

Welke club wordt de landelijke winnaar?

Alle provinciewinnaars (sport en cultuur) zijn uitgenodigd om op dinsdagavond 18 juni hun vereniging te komen presenteren aan de jury en de andere winnaars. Elke vereniging zal getoetst worden op thema’s zoals; maatschappelijke impact, duurzaamheid en betrokkenheid. Op basis van het juryoordeel wordt vervolgens de winnaar ‘Club van het jaar 2019’ sport en cultuur gekozen. De landelijke winnaars worden op uiterlijk 28 juni bekendgemaakt, waarna de organisatie van de verkiezing Club van het Jaar de prijs op de club gaat uitreiken.

Wordt een sport- of cultuurvereniging uit jouw gemeente ‘Club van het Jaar 2019’? Dan nodigen wij de burgermeester en wethouder Sport en/of Cultuur van harte uit om bij de prijsuitreiking op de club aanwezig te zijn.

Zet jouw verenigingen in de schijnwerpers

Heb je gemeente- of provinciewinnaars in jouw gemeente? Zet hen dan in de schijnwerpers! Stuur ze bijvoorbeeld een felicitatiemail, taart of een bloemetje, schrijf een leuk artikel over hen en besteed aandacht aan de winnaars op social door gebruik te maken van de felicitatievideo van ambassadrice Esmee Visser of Shirma Rouse.

Geplaatst op: 14 juni 2019