Genomineerden Innovatieprijs Sportaccommodaties 2019

De genomineerden van de Innovatieprijs Sportaccommodaties 2019 zijn bekend. Uit de inzendingen selecteerde de adviescommissie onder leiding van voorzitter Pleun Lok vier innovaties: ‘4salt® Graszaad met beste zouttolerantie’ van DLF BV, ‘Carbonfix als onderbouwmateriaal kunstgrasveld’ van Antea Realisatie en gemeente Breda, ‘Infill-filterput’ van Sweco Nederland BV en ‘Solar Transfloormer’ van Techniek in Tuinbouw.

De Innovatieprijs wordt op donderdag 14 maart voor de derde keer uitgereikt tijdens de Vakbeurs Sportaccommodaties in de Expo Houten. De innovatieprijs -een gezamenlijk initiatief van BSNC, Vereniging Sport en Gemeenten en NOC*NSF– is bedoeld om nieuwe concepten in de sportsector te stimuleren. Ook willen de drie organisaties de focus versterken op innovatie bij het bedrijfsleven, opdrachtgevers én gebruikers. De winnaar ontvangt een promotiepakket. Het beoordelen van de inzendingen gebeurde op basis van de criteria in het reglement: originaliteit en creativiteit, de aanleiding voor de innovatie, praktische meerwaarde en effectiviteit en promotie vakgebied. En in hoeverre er sprake is van een concreet, gerealiseerd en duidelijk product, project of dienst.

Geplaatst op: 15 februari 2019