Handreiking Schaatsen op natuurijs tijdens Corona

Speciaal voor gemeenten en veiligheidsregio’s heeft de KNSB een korte handreiking opgesteld om schaatsen op natuurijs in goede banen te leiden in coronatijd. De verwachting van de KNSB is dat er een grotere belangstelling dan normaal zal zijn wanneer er deze winter op natuurijs geschaatst kan worden. Enerzijds omdat het al weer 3 tot 4 jaar geleden is dat er geschaatst kon worden op natuurijs. Anderzijds vanwege de beperkingen door de huidige coronamaatregelen waardoor het reeds (extra) druk is in recreatiegebieden met wandelaars en sportieve dagrecreanten.

De handreiking biedt aanknopingspunten voor het reguleren van schaatsers, binnen de invloedsfeer van gemeentelijke – en landelijke organisatie, op natuurijs (bevroren sloten, plas water of groot water) ten tijde van de coronamaatregelen. De handreiking is hier te downloaden:

Handreiking Schaatsen op natuurijs tijdens corona – KNSB en VSG

, , ,