Informatie coronavirus en VSG-bijeenkomsten

Vereniging Sport en Gemeenten volgt de landelijke en internationale ontwikkelingen van het coronavirus op de voet. Wij volgen voor onze bijeenkomsten de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en hebben waar nodig overleg met de regionale GGD GHOR.

Voor deelnemers uit Noord-Brabant geldt dat als je géén klachten hebt, gewoon kunt deelnemen aan bijeenkomsten. We hechten waarde aan de continuïteit van onze bijeenkomst die om die reden ook worden voortgezet.

Deelnemers aan onze bijeenkomsten worden persoonlijk geïnformeerd als er aanleiding is om van deze uitgangspunten af te wijken.

De algemene richtlijnen op dit moment zijn:

Blijf thuis om uit te zieken en om anderen niet te besmetten als je:

• Gezondheidsklachten (hoesten of kortademigheid of koorts) hebt én in de afgelopen twee weken in een land/regio geweest bent met wijdverspreide verspreiding van het coronavirus (zie RIVM voor het overzicht);
  • Óf gezondheidsklachten (hoesten of kortademigheid of koorts) hebt én in de afgelopen twee weken contact hebt gehad met een patiënt met het nieuwe coronavirus.
  • Óf gezondheidsklachten (hoesten of kortademigheid of koorts) hebt én je woont in Noord-Brabant.

Als de klachten (hoesten, kortademigheid of koorts) erger worden, bel je huisarts of de GGD.

, , , ,

Geplaatst op: 11 maart 2020