Voorwaarden voor aansluiting bij Vereniging Sport en Gemeenten

voor gemeenten en zwembaden

Algemene bepalingen

Statutair vastgelegde doelstellingen

Vereniging Sport en Gemeenten ondersteunt gemeenten bij de integrale vormgeving, ontwikkeling en uitvoering van sportbeleid en accommodatievraagstukken.

Als landelijk platform doet VSG dit door:

1. gemeentelijke belangen te behartigen en in te brengen bij de rijksoverheid, de georganiseerde sport en andere landelijke partners;
  2. een laagdrempelig, rijk geschakeerd en actief netwerk aan te bieden. Gemeenten kunnen elkaar en andere deskundigen op het gebied van sport en bewegen ontmoeten en informatie en kennis uitwisselen;
  3. algemene en innovatieve kennis en informatie over sport en bewegen te bevorderen, ontwikkelen en ontsluiten;
  4. ondersteuning bij de integrale vormgeving, ontwikkeling en uitvoering van sport en beweegbeleid en accommodatievraagstukken te bieden.

Beëindiging van het lidmaatschap

1. Het lidmaatschap zal door het bestuur van Vereniging Sport en Gemeenten eenzijdig worden opgezegd indien de gemeente of het zwembad in gebreke blijft waar het betreft betaling van de uit het lidmaatschap voortvloeiende financiële verplichtingen.
  2. Opzegging van het lidmaatschap door gemeenten en zwembaden is slechts schriftelijk mogelijk tot uiterlijk 1 december van het jaar voorafgaande aan het jaar waarop het lidmaatschap betrekking heeft. Hierna wordt het lidmaatschap automatisch voor een jaar verlengd.

Slotbepalingen

1. In gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien beslist het bestuur van Vereniging Sport en Gemeenten.
  2. Deze voorwaarden kunnen slechts worden gewijzigd door het bestuur van Vereniging Sport en Gemeenten.