Nieuw kerngroeplid en aanvoerder regio YPN West, Elzemieke van Empel stelt zich voor

Na twee jaar in het VSG-YPN regio West team, ben ik de nieuwe aanvoerder het team. Met het fanatieke en energieke ‘West’ team is een aanvoerder niet echt nodig, maar ik ben trots op dat ik het mag zijn!

Ik ben Elzemieke van Empel, 31 jaar en woonachtig in Tiel. Tijdens het volgen van mijn CIOS studie heb ik mij voornamelijk gericht op het management in de sport. Daarna besloot ik de ALO te gaan doen. Om mij zo breed mogelijk te oriënteren richtte ik mij op ‘Lifestyle and Health promotion’ en deed ik de minor ‘Buitengewone doelgroepen’. Na mijn studie vond ik een baan bij Team Sportservice provincie Utrecht, waarbij ik nu drie jaar met plezier veel verschillende functies bekleed. Ik geef onder andere bewegingsonderwijs, ben regiocoördinator aangepast sporten Utrecht-West en ben projectleider van de interventie Club Fit 4.

Ik vind het belangrijk dat iedereen bij kennismaking van een sport, een positieve ervaring meekrijgt. Door de positieve ervaring zal herhaling van de sport worden vergroot. Bewegen en gezondheid vind ik erg belangrijk. Zo is er gebleken dat bewegen positief effect heeft op brein en je gezondheid. Een betere verbinding tussen gemeente, zorg en sportaanbieders kan bijdragen aan gezondere individuen. In de afgelopen jaren bij het VSG-YPN team heb ik veel mensen ontmoet met eenzelfde passie. Ik kijk ernaar uit om met elkaar te brainstormen, van elkaar te leren, met elkaar mee te kijken en om te kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat we ‘gezonder’ worden.

Wil je mij beter leren kennen, heb je vragen en/of opmerking? Of wil je het fanatieke en energieke ‘West’ team leren kennen? Neem dan contact op via 06 10 97 97 70 of evanempel@teamportservice.nl

Geplaatst op: 18 september 2020