Pilot Gecombineerde Leefstijl Interventies en de Buurtsportcoach Plus

Vereniging Sport en Gemeenten mag in opdracht van het ministerie van VWS een pilot uitvoeren met een ‘Buurtsportcoach Plus’, een leefstijlcoach mét verstand van bewegen. We zoeken samen met onze partners (Kenniscentrum Sport en Bewegen en het Mulier Instituut) jaarlijks (2023, 2024 en 2025) in elk van de 25 GGD-regio’s twee nieuwe gemeenten die met het principe van de Buurtsportcoach Plus aan de slag gaan.

Hier vindt u de pilot informatie én een deelnameverklaring voor de uitvoering van de pilot Gecombineerde Leefstijl Interventies en de Buurtsportcoach Plus.

Deelnameverklaring

Doet u ook graag mee? Dan vragen wij u om via de deelnameverklaring de juiste contactgegevens aan ons door te geven zodat we de scholing voor de Buurtsportcoach Plus kunnen opstarten en de financiële bijdrage aan u kunnen overmaken. De gegevens van de Buurtsportcoach Plus dienen vermeld te worden in het formulier ‘deelnemer Buurtsportcoach Plus traject’. Opgeven van eventuele extra deelnemers kan via het formulier ‘EXTRA deelnemer Buurtsportcoach Plus traject’.

Wij verzoeken u de overeenkomst (en bijlage(n)) te laten ondertekenen door de tekenbevoegde van uw organisatie en uiterlijk 16 februari 2024 aan ons te retourneren (kan per mail via info@sportindebuurt.nl).

Scholingen

Er is keuze uit twee scholingen:

• Geaccrediteerde opleiding tot leefstijlcoach via AVLEG
  • Training ‘Beweegreis’ (Hanzehogeschool Groningen/Sport Drenthe) via LAB

De AVLEG-opleiding start in februari 2024 in Ede (LCSPORT2, nog 4 plekken), maart 2024 in Rotterdam (LCSPORT3, nog 4 plekken) en april 2024 in Zwolle (LCSPORT4, nog 8 plekken). Zie voor alle data het Excel bestand ‘Data LCSPORT 1 tm 4’. LCSPORT1 zit al vol. Volgende trajecten starten vermoedelijk in het najaar van 2024.

De training ‘Beweegreis’ is eind 2023 in Noord gestart en zal gefaseerd ook via de andere academies aangeboden worden. Deze training wordt in 2024 eerst nog in het midden van het land georganiseerd, alvorens een uitrol naar de regio’s plaatsvindt. Meer informatie hierover volgt spoedig.

Complete en correct ingevulde aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.

Startbijeenkomst

Op dinsdag 27 februari 2024 van 15.30-17.00 uur wordt een online startbijeenkomst georganiseerd voor de nieuwe groep deelnemers. De contactpersoon vanuit de gemeente én de beoogde Buurtsportcoach Plus zijn hier welkom. Reserveer deze datum dus alvast in uw agenda. Zodra wij uw deelnameverklaring binnen hebben, ontvangt u hiervoor de uitnodiging en kunt u zich aanmelden. Tijdens de startbijeenkomst vertellen we meer over de pilot, zoals de scholing, de monitoring, de opzet van de Community of Practice en de planning. Na deze korte introductie door de partners (VSG, Kenniscentrum Sport en Bewegen en Mulier Instituut) praten we graag met jullie door over jullie verwachtingen. Uiteraard is er ook ruimte voor vragen.

Wij zien ernaar uit om samen te werken binnen deze pilot. Mocht u nog vragen hebben in het kader van deze informatie/deelnameverklaring dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Alle benodigde documenten op een rijtje

, , ,

Geplaatst op: 6 februari 2024