Start verkiezing Club van het Jaar 2019

Via dit bericht informeren wij je graag over de start van de verkiezing Club van het Jaar 2019 (voorheen verkiezing Vereniging van het Jaar).

NOC*NSF vraagt je medewerking om de uitnodiging te delen met sport- en cultuurclubs uit jouw gemeente. Want hoe mooi zou het zijn als deze clubs gemeente, provincie, of landelijke winnaar van de verkiezing worden?

Achtergrond verkiezing Club van het Jaar

Nederland telt ruim 50.000 verenigingen en stichtingen, welke samen het grootste sociale netwerk van ons land vormen. Sociale ontmoetingsplaatsen waar mensen samen sporten, muziek maken, acteren dansen of kunst maken en waar talent opgeleid wordt. Samen bereik je meer dan alleen en daarom is verenigen zo belangrijk. Als coöperatie onderkent de Rabobank dat en daarom heeft zij samen met NOC*NSF, het LKCA, Kunstbende, AD en de regionale dagbladen het initiatief genomen om het fenomeen verenigen te vieren en te belonen.

Alle sport-­ en cultuurverenigingen in Nederland worden uitgedaagd om zich te nomineren en hun unieke verenigingsverhaal te delen. Naast de waardering en erkenning voor al het moois dat op de club plaatsvindt, ontvangen de winnaars het predicaat ‘Club van het Jaar 2019’, masterclasses naar keuze van een expert en een professionele promotiefilm waarmee de club zich nog meer in de schijnwerpers kan zetten. Clubs zijn heel bijzonder en dat mag gezien worden!

Het AD en de regionale dagbladen zorgen als nieuwe partner van de verkiezing voor lokale, regionale en landelijke media-aandacht. In de dagbladen komt bijvoorbeeld een speciale bijlage waarin aandacht besteed wordt aan de verkiezing en clubs uit de betreffende regio’s.

Makkelijke communicatie naar clubs

Informeer je sport- en cultuurclubs zo snel mogelijk over de verkiezing door gebruik te maken van:

Tip voor succes

Maak een top 10 van clubs die volgens jou kans maken om ver te komen in de verkiezing. Clubs die een mooi of onderscheidend verhaal hebben dat gehoord en gezien mag worden. Benader deze clubs persoonlijk om aan de verkiezing mee te doen. Zo heeft de Nederlandse Basketball Bond vorig jaar basketbalvereniging Crackerjacks uit Amersfoort getipt om mee te doen. En kijk in deze video wat dat hen gebracht heeft.

Planning

Nomineren/inschrijven van de verenigingen               2 april t/m 13 mei

Stemmen op de verenigingen                                         6 mei t/m 7 juni

Bekendmaking gemeente- en provinciewinnaars       11 juni

Vakjury beoordeelt provinciewinnaars                         18 juni

Bekendmaking landelijke winnaars                               week van 24 juni

Vragen?

Heb je vragen, neem dan contact op met:

Volg en deel informatie over de verkiezing via: Twitter | Instagram | Facebook | YouTube.

Geplaatst op: 8 april 2019