Terugblik VSG-YPN E-Sports Sharepoint

27 november 2019

logo young professional networkOp woensdag 27 november vond de derde YPN Sharepoint bijeenkomst Oost plaats. Dit keer een sessie in het teken van E-sports, maar natuurlijk ook met ruimte om als young professionals elkaar het “hemd van het lijf” te vragen over andere inhoudelijke thema’s.

Dit keer waren we te gast op uitnodiging van de Vitesse E-sports Academy in het Gelredome.

De sessie begon met een verhaal van de Vitesse E-sports Academy die een presentatie gaf over de wijze waarop zij E-sports hebben georganiseerd en hoe zij dit onder de aandacht brengen via marketing. Vanuit zijn expertise vertelde hij ook over E-sports in bredere context dan sport gerelateerde spellen.

Vervolgens heeft Sportscloud ons verder meegenomen in de wereld van E-sports, digitalisering, beweeggames en zijn we met hen en elkaar in gesprek gegaan over hoe je als gemeente E-sports, beweeggames en meer zou kunnen inzetten voor sport- en beweegstimulering.

Als afsluiting zijn we zelf ‘achter de knoppen’ gaan zitten in de Esports lounge!

Presentaties en informatie

De presentatie van Sportscloud kan eventueel op aanvraag gedeeld worden. Voor dit verzoek kun je mailen naar r.brounen@sportengemeenten.nl

Impressie

Een impressie van hoe het was? Hieronder vind je enkele foto’s. Voor meer foto’s kijk dan op onze Facebook pagina.

Impressie VSG-YPN E-Sports Sharepoint

27 november 2019