U maakte het mee tijdens het VSG-congres in Breda

Op 26 en 27 september kwamen professionals op het gebied van sport- en beweegbeleid en cultuur uit heel Nederland samen voor het jaarlijkse VSG-congres. Dit jaar waren we te gast in Breda voor een boeiend programma over sport, bewegen, cultuur, vitale wijken en social design. Circa 300 aanwezigen lieten zich inspireren en maakten het mee!

Het Chassétheater, de Grote Kerk, Podium Bloos en vele andere locaties in binnenstad Breda vormden het decor voor een tweedaags programma vol inspiratie, ontmoeting en ontspanning. Minister Bruno Bruins maakte van de gelegenheid gebruik om deelnemers op te roepen tot het sluiten van lokale en regionale sportakkoorden. Tijdens workshops en presentaties werd op uiteenlopende onderwerpen ingegaan op het raakvlak van sport, bewegen, vitale samenleving en cultuur. Thema’s die op de tweede congresdag samenkwamen in een ware expeditie, waar deelnemers met een opdracht de wijk Belcrum in werden gestuurd. Zoals altijd was er een afwisselend activiteitenprogramma, en werd de Sportgemeente van het Jaar bekend gemaakt.

Nog even terugblikken op het congres? De presentaties en foto’s zijn vanaf nu te vinden in de congresapp of hieronder op de website.

Presentaties

Video’s

VSG Congres 2019

Volgend jaar zijn we met het VSG Congres te gast in Emmen. Houd www.sportengemeenten.nl in de gaten voor details. Graag tot volgend jaar!

VSG-Congres Breda 2018

Geplaatst op: 2 oktober 2018