Update COVID-19 en sport, 28 december 2021

Dinsdag 21 december deelden wij een update over het sporten met tweetallen en de rol van de instructeur/trainer daarbij. Wij hebben gisteren 27 december jl. met VWS directie sport overleg gehad naar aanleiding van vragen van enkele gemeenten aan NCTV.

Deze heeft aangegeven dat sporten door tweetallen van 18 jaar en ouder op een sportaccommodatie of in de openbare ruimte op 1,5 meter afstand weliswaar is toegestaan, maar dat een instructeur/trainer zich ook op 1,5 meter afstand toch slechts op één tweetal mag richten. De instructeur/trainer mag zich dus NIET verplaatsen van tweetal naar tweetal. Dat in tegenstelling tot wat wij u na overleg met VWS directie sport vorige week bericht hebben. Groepsinstructie mocht sowieso al niet.

Wij vinden het uiteraard vervelend als de eerdere berichtgeving lokaal tot discussie leidt, vandaar dat wij u via deze weg hierover informeren.

Nuttige links en contacten

Voor actuele informatie over de maatregelen, specifieke protocollen en vragen en antwoorden, verwijzen we u naar de websites van onze partners met wie we uitvoerig dagelijks contact hebben.

Voor overige vragen kunnen gemeenten contact met ons opnemen via info@sportengemeenten.nl.

,

Geplaatst op: 28 december 2021