Verkiezing Sportgemeente van het Jaar van start!

Na een onderbreking als gevolg van diverse crises waarin wij het niet gepast vonden om een verkiezing te organiseren, zijn wij 1 november 2023 officieel afgetrapt met een nieuwe start van de Verkiezing Sportgemeente van het jaar.

Om gemeenten meer kans te geven een gooi naar de titel te doen, is de opzet van de verkiezing op verschillende punten gewijzigd. Zo komt er minder nadruk te liggen op de harde cijfers, maar vragen we gemeenten de sterke en bijzondere punten van hun sport- en beweegbeleid te benadrukken. Ook krijgen gemeenten die zich willen kandideren meer ruimte om het verhaal achter hun beleid te beschrijven, waardoor bepaalde beleidsinspanningen beter kunnen worden beoordeeld én gewaardeerd door de beoordelingscommissie.

Planning en inschrijving

Gemeenten die zich kandidaat willen stellen voor de titel Sportgemeente van het jaar 2023/2024 krijgen van woensdag 8 november 2023 tot en met vrijdag 1 maart 2024 daarvoor de tijd. Gemeenten kunnen hiervoor een format opvragen waarop zij de benodigde informatie kunnen invullen. Stuur hiervoor een persoonlijke mail naar info@sportengemeenten.nl en meld daarbij wie namens uw gemeente contactpersoon voor de Verkiezing Sportgemeente van het jaar is. Uw registratie als kandidaat voor de titel Sportgemeente van het jaar 2023/2024 is pas definitief als u voor de deadline van 1 maart uw inzending volledig afrondt en instuurt.

De verkiezing Sportgemeente van het jaar is een prachtig podium waarop veel aandacht wordt gegeven aan lokale inspanningen en initiatieven op het terrein van sport en bewegen. De titel, maar ook de nominaties, generen veel positieve publiciteit. Niet alleen lokaal, maar zeker ook provinciaal, landelijk en in sommige gevallen zelfs internationaal. Een prachtig instrument om uw gemeente in de schijnwerpers te plaatsen!

Lees meer over de procedure en de winnaars van voorgaande jaren op sportgemeentevanhetjaar.nl.

, ,

Geplaatst op: 1 december 2023