Visie & Beleidsplein

Beter minder, maar beter

een onderzoek naar de meerwaarde van cultuurcoaches op brede scholen

Oomen, C., Gramberg, P., & Grinten, M. van der (2011). Beter minder, maar beter: een onderzoek naar de meerwaarde van cultuurcoaches op brede scholen. Utrecht: Oberon.

Scholen zijn volgens dit onderzoek vooral te spreken over de inhoudelijke expertise die de cultuurcoaches aan het onderwijs toevoegen en over de manier waarop zij gezamenlijk aan de inhoud werken. Ook de houding en de aanpak van de instelling is veranderd door de komst van de cultuurcoach, merken de cultuurcoaches op. De vrijheid van de regeling heeft geleid tot een variatie in de invulling van de functie en in het aantal scholen waar cultuurcoaches werkzaam zijn (vaak in combinatie met een beperkte aanstelling). Deze verschillen zijn ook terug te zien in de opbrengsten. Cultuurcoaches die op minder scholen werken, sluiten meer inhoudelijk aan bij de leerlijnen van het onderwijs en de visie van de school.

Uitgever(s): Oberon,

Download(s)

Beter minder, maar beter : een onderzoek naar de meerwaarde van cultuurcoaches op brede scholen

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Claudy Oomen
Peter Gramberg
Michiel van der Grinten

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

Impuls brede scholen, sport en cultuur
combinatiefunctionarissen