Visie & Beleidsplein

Handboek social media voor sportverenigingen

Berkel, M. van (2012). Handboek social media voor sportverenigingen. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Het (succesvol) gebruik van social media door sportverenigingen blijft echter achter. Social media kunnen sportverenigingen helpen met het bereiken van vele doelen, zoals het werven van vrijwilligers, het versterken van het sponsornetwerk en het reduceren van communicatiekosten. Bovenal kunnen social media het bereik en de clubbinding vergroten. Dit handboek heeft als doel om met name bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen van sportverenigingen wegwijs te maken met social media. In het boek komen de vijf platforms aan bod die sportverenigingen op dit moment de meest concrete mogelijkheden bieden: Facebook, Hyves, LinkedIn, Twitter en YouTube. Het handboek bestaat uit twee delen. De 'Voorbereiding' is het eerste deel, waarin de theorie en de voorbereidende stappen worden behandeld. In 'Aan de slag', het tweede gedeelte, wordt uitgelegd hoe sportverenigingen social media kunnen inzetten. Vele tips en voorbeelden maken concreet hoe verenigingen via social media het contact met hun achterban kunnen versterken en vergroten.

Uitgever(s): Arko Sports Media,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Martin van Berkel

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

social media
sportverenigingen