Visie & Beleidsplein
In ruimte naar de brede school
onderzoek naar de ruimtelijke vertaling van een pedagogisch en maatschappelijk concept
Bohez, H., & Feys, S. (2012). In ruimte naar de brede school: onderzoek naar de ruimtelijke vertaling van een pedagogisch en maatschappelijk concept. Brussel: Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGIOn).
Het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs deed onderzoek naar de betekenis van de brede school, als pedagogisch concept, voor de gebouwde omgeving. Het rapport bestaat uit vijf delen; brede scholen in binnen- en buitenland, de ruimtelijke vertaling van de brede school, aandachtspunten voor beheer en exploitatie, de totstandkoming van een brede school en voorstellen voor een stimulerend beleid. Belangrijkste conclusies zijn: De brede school is geen project van het onderwijs alleen, het is een gedeeld project van verschillende sectoren die op een gelijkwaardige manier samenwerken. Voor het ruimtelijk concept voor de brede school moet het belang van de kinderen en jongeren steeds centraal staan. Het overmatig vermengen van functies kan tot verwarring en onduidelijkheid leiden.
Uitgever(s): Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGIOn),
Download(s)
In ruimte naar de brede school : onderzoek naar de ruimtelijke vertaling van een pedagogisch en maatschappelijk concept
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Hannah BohezSara Feys
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
brede scholenleefomgeving
samenwerking
samenwerkingsverbanden