Visie & Beleidsplein
Elk voordeel heeft z'n nadeel
een onderzoek naar het effect van fan involvement betreffende de 'eigen' en 'rivaliserende' voetbalclub ten aanzien van sponsordoeleinden
Oldenhof, D. (2007). Elk voordeel heeft z'n nadeel: een onderzoek naar het effect van fan involvement betreffende de 'eigen' en 'rivaliserende' voetbalclub ten aanzien van sponsordoeleinden. Tilburg: Universiteit van Tilburg.
In dit onderzoek is het verband tussen fan involvement met betrekking tot zowel Heracles Almelo als rivaal FC Twente en sponsoreffecten onderzocht. Hierbij heeft een drietal pijlers van de sponsordoeleinden centraal gestaan, te weten de merkbekendheid van de sponsor, de attitude van personen ten opzichte van de sponsor en de interesse in het sponsormerk en het aankoopgedrag, ofwel de gedragen ten aanzien van de sponsor.
Uitgever(s): Universiteit van Tilburg,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Daphne OldenhofTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
gedragscripties
sponsoring
voetbal