Visie & Beleidsplein

Sportbusiness in de mondiale markt

Smith, A., & Westerbeek, H. (2003). Sportbusiness in de mondiale markt. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Wanneer werd sport business? En hoe zijn de verhoudingen tussen sport, politiek, economie, cultuur en commercie nu en in de toekomst? In dit boek wordt onderzocht hoe aspecten als politiek, economie, cultuur en commercie de toekomst van sport beïnvloeden. Aan bod komen de opkomst van de sport als business, de psychologie van de fan, de architectuur van het mondiale sportsysteem en de technologische ontwikkelingen die ervoor hebben gezorgd dat sport het meest waardevolle goed van de media- en entertainmentindustrie is geworden.

Uitgever(s): Arko Sports Media,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Aaron Smith
Hans Westerbeek

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

internationaal
maatschappelijke ontwikkeling
management
media
technologie