Visie & Beleidsplein
Sportbusiness in de mondiale markt
Smith, A., & Westerbeek, H. (2003). Sportbusiness in de mondiale markt. Nieuwegein: Arko Sports Media.
Wanneer werd sport business? En hoe zijn de verhoudingen tussen sport, politiek, economie, cultuur en commercie nu en in de toekomst? In dit boek wordt onderzocht hoe aspecten als politiek, economie, cultuur en commercie de toekomst van sport beïnvloeden. Aan bod komen de opkomst van de sport als business, de psychologie van de fan, de architectuur van het mondiale sportsysteem en de technologische ontwikkelingen die ervoor hebben gezorgd dat sport het meest waardevolle goed van de media- en entertainmentindustrie is geworden.
Uitgever(s): Arko Sports Media,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Aaron SmithHans Westerbeek
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
internationaalmaatschappelijke ontwikkeling
management
media
technologie