Visie & Beleidsplein

Sporters onderzoek 1994

tekstdeel

Ogilvie, & Marktonderzoek b.v. (1994). Sporters onderzoek 1994: tekstdeel. Diemen: Ogilvie.

In het kader van de cyclus "Doelgroep-onderzoeken", waarin telkens een specifiek segment van de Nederlandse bevolking belicht wordt, werden ook 'sporters' ondervraagd. De doelgroep werd voor dit onderzoek gedefinieerd als: "personen van 18 jaar en ouder die jaarlijks tenminste gemiddeld drie uur per week ten behoeve van éénzelfde lichamelijke sport actief zijn, al dan niet georganiseerd". Het doel van het onderzoek is, in algemene zin en kort samengevat: "informatie te verzamelen over attitudes en gedrag van de sporters in Nederland". In meer specifieke zin geldt dat de gebruiksmogelijkheden van de uitkomsten legio zijn en per deelnemer variëren; bijvoorbeeld als basis voor communicatie-strategieën, meting van naamsbekendheid of teneinde een dieper inzicht in de belevingswereld van de sporter te verkrijgen.

Uitgever(s): Ogilvie, Marktonderzoek b.v.,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Ogilvie
Marktonderzoek b.v.

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleving
doelgroepen
gedrag
landelijk
sporters