Visie & Beleidsplein

Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren

vormingswerk - 20

Besters, A., Hajer, R., Roels, R., Roessingh, K.H., & Yperen, C.S.W. van (1975). Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren: vormingswerk - 20. Groningen: H.D. Tjeenk Willink bv.

'Sociologische verbeeldingskracht en exemplarisch leren' is een boek voor ieder die met de praktijk of theorievorming van onderwijs en vorming met volwassenen te maken heeft. Het beschrijft inhoudelijk onderzoek naar specifieke organisatievormen van het anti-autoritaire, collectieve en op de praktijk gerichte leren. Deze uitgave is in veel opzichten een voorstudie. Immers, het theoretische en empirische werk op lange termijn dat zich richt op de concretisering van de mechanismen die die ontwikkeling van klassebewustzijn belemmeren of bevorderen, is nog maar net begonnen. Daar waar de praktische waarde weerklank vond, is ze ook opgevat als de theoretische fundering voor een reeks van experimentele ervaringen.

Uitgever(s): H.D. Tjeenk Willink bv,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

A. Besters
R. Hajer
R. Roels
K.H. Roessingh
C.S.W. van Yperen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

Duitsland
Nederland
groepsprocessen
onderwijs
organisatiesociologie
sociologie
theorieën