Visie & Beleidsplein
Van tikken naar taggen
digitalisering van bewegingsonderwijs en sport
Hilvoorde, I. van, & Kleinpaste, J. (2014). Van tikken naar taggen: digitalisering van bewegingsonderwijs en sport. Deventer: ...daM uitgeverij.
Ook binnen het bewegingsonderwijs gaat de digitalisering niet aan de deur voorbij. Het gebruik van tablets, apps, videofeedback en (serious) games, wordt steeds meer gemeengoed. Zeker voor kinderen is de nieuwe technologie van belang, want zij leren er hun bewegingen door aan en geven hiermee ook hun sportidentiteit vorm. In 'Van tikken naar taggen' gaan diverse ervaringsdeskundigen in het bewegingsonderwijs en gaming in op de voor- en nadelen van het gebruik van deze technologische middelen. Met verhalen uit de praktijk en recent wetenschappelijk onderzoek wordt zo scherp mogelijk in beeld gebracht wat de relevante digitale ontwikkelingen zijn, wat er allemaal mogelijk is en wat voor de praktijk de meest relevante vragen zijn.
Uitgever(s): ...daM uitgeverij,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Ivo van HilvoordeJaap Kleinpaste
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijscomputerspellen
e-learning
internet
media
social media
sport (algemeen)
sportapps