Visie & Beleidsplein
Waarom onderwijs in bewegen?
Beenen, J., & Stegeman, H. (1994). Waarom onderwijs in bewegen? . Zeist: Jan Luiting Fonds.
Het is nog relatief kort, dat lichamelijke opvoeding wordt gekenschetst en gepresenteerd als een onderwijsvak als alle andere: als een vak met 'gebruikswaarde', voor nu en later. In deze uitgave is er om te beginnen aandacht voor de legitimering van 'onderwijs in bewegen' in algemene zin. Vervolgens wordt de betekenis in respectievelijk het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs uiteengezet. In enkele van de bijdragen blijft het niet bij het antwoord op de vraag waar het in de lichamelijke opvoeding om draait of behoort te draaien; er wordt tevens in globale termen over de gewenste inrichting van het onderwijs gesproken.
Uitgever(s): Jan Luiting Fonds,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
J. BeenenHarry Stegeman
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsprimair onderwijs
voortgezet onderwijs