Visie & Beleidsplein
Beoordeling van onderwijsmethoden in het basisonderwijs
eindrapport SVO-projectnr. 92119
Harskamp, E.G., & Suhre, C.J.M. (1993). Beoordeling van onderwijsmethoden in het basisonderwijs: eindrapport SVO-projectnr. 92119. Groningen: RION.
Ten behoeve van de Commissie Evaluatie Basisonderwijs in onderzoek gedaan naar de kwaliteit van veel voorkomende methoden in het basisonderwijs. Deze methoden zijn beoordeeld ten aanzien van drie criteria: de aanwezigheid van leerinhouden over de kerndoelen van het basisonderwijs, de eigentijdsheid van de leerinhouden en de onderwijskundige kwaliteit van de methode. De beoordelingen zijn verricht door vakdocenten van de PABO. er zijn methoden uit 12 vak- en vormingsgebieden beoordeeld. Het rapport beschrijft: 1) de keuze van methode, 2) de wijze waarop de betrouwbaarheid van de beoordelingen is beproefd en 3) de resultaten van de beoordelingen van de methoden.
Uitgever(s): RION,
Download(s)
Inhoudsopgave : beoordeling van onderwijsmethoden in het basisonderwijs : eindrapport SVO-projectnr. 92119
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
E.G. HarskampC.J.M. Suhre
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
evaluatiemethoden
onderwijsgevenden
primair onderwijs