Visie & Beleidsplein
Leermiddelen en coöperatief leren
het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren tijdens een les sport- en bewegingsonderwijs op de basisschool
Mariany, P. (2011). Leermiddelen en coöperatief leren: het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren tijdens een les sport- en bewegingsonderwijs op de basisschool. Arnhem: ALO HAN.
Afstudeerscriptie. In deze scriptie staat het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren centraal. Samenwerkend of coöperatief leren staat momenteel sterk in de belangstelling. Er is nog geen onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van een (digitaal) leermiddel om coöperatief leren te bevorderen binnen de lessen sport- en bewegingsonderwijs (SBO). In het primair onderwijs is het gebruik van digitale leermiddelen met 20 procent toegenomen en naar verwachting zal dit nog meer stijgen. De doelstelling van het onderzoek was om twee soorten leermiddelen te onderzoeken die het grootste effect hebben op het coöperatief leren binnen SBO. Hiertoe is eerst een literatuurstudie gedaan. Van daaruit is gekozen voor het onderzoeken van het effect van een papieren lesbrief en een digitaal leermiddel. Er is een positief verschil voor het digitale leermiddel op het gebied van coöperatief leren in het sport- en bewegingsonderwijs op de basisschool.
Uitgever(s): ALO HAN,
Download(s)
Leermiddelen en coöperatief leren : het effect van een (digitaal) leermiddel op het coöperatief leren tijdens een les sport- en bewegingsonderwijs op de basisschool
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Pascal MarianyTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
ICTbewegingsonderwijs
e-learning
primair onderwijs
samenwerking
scripties