Visie & Beleidsplein

Examenvakken zonder specifieke lerarenopleiding

een onderzoek naar mogelijke oplossingen

eindrapport

Bemdsen, F.E.M., & Paulussen, M.C. (2011). Examenvakken zonder specifieke lerarenopleiding: een onderzoek naar mogelijke oplossingen, eindrapport. Amsterdam: Regioplan.

Op elk getuigschrift van de lerarenopleiding moet, als gevolg van een wetswijziging in 2006, vermeld worden welke onderwijsbevoegdheid eraan verbonden is. Dit systeem blijkt niet sluitend voor alle schoolvakken, omdat er in het voortgezet onderwijs vakken worden gegeven waarvoor geen lerarenopleiding bestaat. Het ministerie van OCW heeft behoefte aan een oplossingsgericht onderzoek naar de problematiek van de benoembaarheid van docenten voor vijftien examenvakken in het voortgezet onderwijs waarvoor geen (duidelijke) lerarenopleiding bestaat. In deze rapportage wordt dit onderzoek beschreven.

Uitgever(s): Regioplan,

Download(s)

Examenvakken zonder specifieke lerarenopleiding : een onderzoek naar mogelijke oplossingen : eindrapport

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

F.E.M. Bemdsen
M.C. Paulussen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleidsondersteuning
kwalificatiestructuur
onderwijsgevenden
onderzoeken
schoolvakken
voortgezet onderwijs