Visie & Beleidsplein
Brabants Dagblad Tilburg Ten Miles
economische en sociale impact, bezoekers- en deelnemersprofiel
Heuvel, M. van den (2014). Brabants Dagblad Tilburg Ten Miles: economische en sociale impact, bezoekers- en deelnemersprofiel. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
Op zondag 1 september 2013 vond de 26e editie plaats van de Brabants Dagblad Tilburg Ten Miles. Aan het lectoraat Sportbusiness van de Fontys Economische Hogeschool is gevraagd een onderzoek uit te voeren naar de economische impact en sociale impact van dit evenement voor de stad Tilburg. In het verlengde hiervan is ook onderzoek gedaan naar het bezoekers- en deelnemersprofiel en de waardering van het evenement. Voor dit onderzoek is gebruik gemaakt van de richtlijnen van de Werkgroep Evaluatie Sportevenementen (WESP, www.evenementenevaluatie.nl). Van de bezoekers, meer mannen dan vrouwen, komt het merendeel uit Tilburg en meer dan 90 procent uit Brabant. Bij de deelnemers, ook meer mannen dan vrouwen, komen er minder personen uit Tilburg dan uit de rest van Brabant. Ook hier komt circa 10 procent van buiten de provincie. De waardering voor het evenement is hoog. De bezoekers waarderen het evenement met een 7,9. De deelnemers zijn nog meer tevreden en geven de Tilburg Ten Miles een 8,5.
Uitgever(s): Fontys Economische Hogeschool Tilburg, SPECO, Lectoraat Sportbusiness,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Mark van den HeuvelTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bezoekerseconomie
hardlopen
sporters
sportevenementen