Visie & Beleidsplein
Praktijk van de motorische basisvorming
bewegingsopvoeding op de lagere school
structurering van ontwikkelingsgebonden leerinhouden
Clippeleyr, G., & Valck, L. de (1994). Praktijk van de motorische basisvorming: bewegingsopvoeding op de lagere school, structurering van ontwikkelingsgebonden leerinhouden. Leuven: Uitgeverij Acco.
Dit boek is bedoeld voor geïnteresseerde huidige en toekomstige leraren die te maken hebben met het op welke manier dan ook geven van lichamelijke opvoeding. Het boek behandelt tien activiteitsdomeinen, namelijk: praktische vaardigheden, balvaardigheden, springvaardigheden, bewegingskunsten, de spelen, sportspelen en de sporttechnische vaardigheden, ritmiek, expressie en zwemmen. Binnen elk activiteitsdomein zijn er drie ontwikkelingsniveaus of -fasen: eerst ervaren, vervolgens beseffen en tenslotte beheersen. Elke leerinhoud is geplaatst of terug te vinden in het juiste domein en op het juiste ontwikkelingsniveau. Elk activiteitsdomein sluit af met een tabel voor leerstofplanning. Deze tabel kan het vertrekpunt zijn voor het opstellen van een planning.
Uitgever(s): Uitgeverij Acco,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Gaston ClippeleyrLieve de Valck
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijslesmaterialen
onderwijsgevenden
primair onderwijs