Visie & Beleidsplein

Bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen

begeleiden op leren bewegen en op gedrag

Berkel, M. van, Biesterbosch, S., Bertijn, K., Beverwijk, L., Bohle-Cornelissen, D., Groeneveld, J., ... Willemsen, E. (2011). Bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen: begeleiden op leren bewegen en op gedrag. Zeist: Jan Luiting Fonds.

In bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen worden dertien leerlijnen uitgewerkt door daarbinnen twee bewegingsactiviteiten te beschrijven: één voor een heterogene ZMOK-klas en één voor een ASS-klas (klas met uitsluitend kinderen met een vorm van autisme). Na de beschrijving van de bewegingsdoelen en de leerhulp die de leerkracht hierbij geeft, staat telkens een beschrijving van het gedrag van drie leerlingen in de genoemde bewegingssituatie en de wijze waarop de leerkracht hun gedrag kan begeleiden.

Uitgever(s): Jan Luiting Fonds,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Marco van Berkel
Saskia Biesterbosch
Kees Bertijn
Lieke Beverwijk
Debby Bohle-Cornelissen
Jeroen Groeneveld
Marjolein Kelderman
Arnoud Kok
Pascal Ueberbach
Bernard van Vliet
Ellen Willemsen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

autisme
bewegingsonderwijs
gedragsverandering
onderwijsgevenden