Visie & Beleidsplein
Bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen
begeleiden op leren bewegen en op gedrag
Berkel, M. van, Biesterbosch, S., Bertijn, K., Beverwijk, L., Bohle-Cornelissen, D., Groeneveld, J., ... Willemsen, E. (2011). Bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen: begeleiden op leren bewegen en op gedrag. Zeist: Jan Luiting Fonds.
In bewegingsonderwijs op cluster 4-scholen worden dertien leerlijnen uitgewerkt door daarbinnen twee bewegingsactiviteiten te beschrijven: één voor een heterogene ZMOK-klas en één voor een ASS-klas (klas met uitsluitend kinderen met een vorm van autisme). Na de beschrijving van de bewegingsdoelen en de leerhulp die de leerkracht hierbij geeft, staat telkens een beschrijving van het gedrag van drie leerlingen in de genoemde bewegingssituatie en de wijze waarop de leerkracht hun gedrag kan begeleiden.
Uitgever(s): Jan Luiting Fonds,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Marco van BerkelSaskia Biesterbosch
Kees Bertijn
Lieke Beverwijk
Debby Bohle-Cornelissen
Jeroen Groeneveld
Marjolein Kelderman
Arnoud Kok
Pascal Ueberbach
Bernard van Vliet
Ellen Willemsen
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
autismebewegingsonderwijs
gedragsverandering
onderwijsgevenden