Visie & Beleidsplein
Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen
over observeren, registreren en extra zorg
tweede druk
Gelder, W. van, & Stroes, H. (2010). Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen: over observeren, registreren en extra zorg, tweede druk. Amsterdam: Elsevier.
Dit leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren. De observaties en registraties nemen weinig tijd in beslag. De basale vaardigheden kunnen in vijf minuten geobserveerd worden. De bijbehorende cd-rom - met onder andere registratieformulieren - maakt het invoeren van gegevens, het bijhouden en printen van registraties eenvoudig. Door het kennen van het vaardigheidsniveau van kinderen, wordt het beter mogelijk om kinderen optimale kansen te bieden zich op het gebied van spelen en bewegen te ontwikkelen. Het systeem bestaat uit vier onderdelen: motorische vaardigheid, spelinzicht, gedrag in spelsituaties en klein-motorische vaardigheid.
Uitgever(s): Elsevier,
Download(s)
Inhoudsopgave : leerlingvolgsysteem bewegen en spelen : over observeren, registreren en extra zorg : tweede druk
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Wim van GelderHans Stroes
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
(buiten) spelenbewegingsonderwijs
leerlingen
meetmethoden
motoriek