Visie & Beleidsplein

Motoriek en leerpsychologie

voor leraren lichamelijke opvoeding, sportleiders, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en oefentherapeuten Cesar en Mensendieck

Pijning, H.F. (1993). Motoriek en leerpsychologie: voor leraren lichamelijke opvoeding, sportleiders, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en oefentherapeuten Cesar en Mensendieck. Haarlem: De Vrieseborch.

Het is algemeen bekend dat in het kader van het begrip motoriek diverse vaardigheden worden onderscheiden. In dit boek beperken de auteurs zich tot: het leren van vaardigheden zoals die in het bewegingsonderwijs en de sport voorkomen en het leren van herleren van vaardigheden in het kader van de fysiotherapie, ergotherapie en oefentherapie Cesar en Mensendieck. In dit boek zal het leren van motorische vaardigheden vooral aan de hand van het handelingsmodel worden besproken.

Uitgever(s): De Vrieseborch,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

H.F. Pijning

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsleer
leerprocessen
motoriek
psychologie