Visie & Beleidsplein
Actief leren onderwijzen
activerende didactiek voor gemotiveerd en ontwikkelend leren bewegen en sporten
Timmers, E. (2005). Actief leren onderwijzen: activerende didactiek voor gemotiveerd en ontwikkelend leren bewegen en sporten. Haarlem: De Vrieseborch.
In dit boek beschrijft een groep docenten op een vooral praktijkgerichte wijze hoe het meer gemotiveerde en actieve leren van leerlingen kan worden bevorderd. Het is een zoektocht geworden naar de inhoud van een meer activerende didactiek. Dat wordt getoond bij verschillende bewegingsgebieden en niveaus van deelname. De auteurs menen dat de didactiek van een opleider door studenten en de didactiek van een vakdocent door zijn/haar leerlingen op hun niveau, op basis van imitatie en bewustmaking, kan worden toegepast. Didactiek fungeert als een soort bewegingsgrammatica die ook leerlingen zich eigen kunnen maken en toepassen. Er staan vijf theoretische topics centraal.
Uitgever(s): De Vrieseborch,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Edwin TimmersTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsdidactiek
lesmaterialen
onderwijs
onderwijsgevenden