Visie & Beleidsplein

De brede school in Nederland

de stand van zaken anno 1999

Braakman, L., Kloprogge, J., Rossem, T. van, Rutten, s., Wissen, M. van, & Broekhof, K. (1999). De brede school in Nederland: de stand van zaken anno 1999. Utrecht: Sardes.

De brede school is een combinatie van vernieuwing in opvoeding en onderwijs, van beleidsmatige innovatie, van lokale autonomie in educatief beleid, van profilering van gemeenten en scholen. De brede school voorziet blijkbaar in een behoefte van het lokale beleid om tot een meer integraal beleid te komen, in een behoefte om het beleid aan te passen aan veranderende maatschappelijke omstandigheden, en in een behoefte van veel scholen en welzijnsinstellingen om het educatieve aanbod te vergroten en de eigen functies als onderdeel van de lokale infrastructuur in de buurt te versterken. Deze publicatie in opdracht van het Ministerie van OC&W, geeft een beschrijving van de initiatieven en ontwikkelingen rond de brede school in Nederland. Het boekje geeft een overzicht van de stand van zaken in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs in achtereenvolgens, de vier grootste steden, de volgende 21 grote gemeenten en de overige gemeenten. Zowel het beleid rond de brede school als de uitwerking in de praktijk komen aan de orde.

Uitgever(s): Sardes,

Download(s)

Inhoudsopgave : de brede school in Nederland : de stand van zaken anno 1999

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Loes Braakman
Jo Kloprogge
Tineke van Rossem
Sjak Rutten
Mary van Wissen
Kees Broekhof

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleidsevaluatie
brede scholen
primair onderwijs