Visie & Beleidsplein

Kerndoelen basisvorming 1998-2003

relaties in beeld

over de relaties tussen de algemene doelen en de kerndoelen per vak

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (1998). Kerndoelen basisvorming 1998-2003: relaties in beeld, over de relaties tussen de algemene doelen en de kerndoelen per vak. Den Haag: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

In dit boek staan de kerndoelen voor de basisvorming. Ze zijn uitgewerkt in hun onderlinge relaties; ze zijn voor docenten, schoolleiders, ouders en andere geïnteresseerden. De publicatie ligt tussen het naakte kerndoelenbesluit en de handen en voeten die de handreikingen per vak willen zijn. Met de herziening van de kerndoelen wordt geprobeerd het onderwijs beter te laten aansluiten op de directe belevingswereld van kinderen. Er zijn zes algemene doelen, waarin een aantal vakoverstijgende thema's en een aantal vakoverstijgende vaardigheden zijn opgenomen. In het vervolg is per vak aangegeven welke algemene (sub)doelen in dat vak in elk geval aan de orde moeten komen en aan welke doelen daarnaast ook nog aandacht besteed kan worden.

Uitgever(s): Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Sdu,

Download(s)

Inhoudsopgave : kerndoelen basisvorming 1998-2003 : relaties in beeld : over de relaties tussen de algemene doelen en de kerndoelen per vak

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleid
onderwijs
onderwijsgevenden
voortgezet onderwijs