Visie & Beleidsplein
Boekman 100
tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid
kunst in en buiten de klas
wie stimuleert het artistieke talent?
Dijkgraaf, M., Hamersveld, I. van, Leden, J. van der, Nuchelmans, A., Smithuijsen, C.B., & Woersem, L. van (2014). Boekman 100: tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, kunst in en buiten de klas, wie stimuleert het artistieke talent?.
Artistieke talentontwikkeling wordt per school anders ingevuld. Projecten in het basisonderwijs vertonen geen samenhang, op de middelbare school zijn cijfers belangrijker dan experimenteerdrift, initiatief nemen of procesgericht denken. Van doorlopende leerlijnen is nauwelijks sprake. Daarvoor is een cultuuromslag in het onderwijs nodig. Artistieke talentontwikkeling buiten de klas onttrekt zich voor een groot deel aan de waarneming. Een integrale overheidsvisie kan meer overzicht en focus brengen.
Uitgever(s): Boekmanstichting,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Margot DijkgraafIneke van Hamersveld
Jack van der Leden
André Nuchelmans
Cas Smithuijsen
Lisa van Woersem
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
beleidcultuur
kunst
talentontwikkeling
tijdschriften
wetenschappelijk onderwijs