Visie & Beleidsplein

Sportspelen

fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties

4

Koekoek, J., Walinga, W, Dokman, I, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Sportspelen: fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 4.

In dit laatste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het ontwerpen van en lesgeven in leerrijke sportspelen. Daarmee sluit het aan bij eerdere conclusies dat leren spelen vooral in de spelsituatie plaatsvindt en niet daarbuiten. Tevens redeneert het dóór op de aanname dat de complexiteit van de activiteit maakt of reële en relevante beslissingen genomen kunnen worden door de leerlingen. Deze, meestal tactische, beslissingen moeten aanleiding zijn voor wat er geleerd kan worden in het spelonderwijs.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Sportspelen : fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties : 4

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jeroen Koekoek
Wytse Walinga
Ivo Dokman
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

(buiten) spelen
bewegingsonderwijs
leerlingen
leerprocessen
lesideeën
spelbeleving