Visie & Beleidsplein
DNA van de sportfan 2014
van sportbeleving tot sportsponsoring in Nederland
Repucom (2014). DNA van de sportfan 2014: van sportbeleving tot sportsponsoring in Nederland. Hilversum: Repucom.
Dit rapport gaat over de Nederlandse sportfan. Het afgelopen jaar onderzocht Repucom iedere maand de Nederlandse sport- en sponsorwereld. Met Repucoms SponsorLink verzamelden de onderzoekers een database van 5500 respondenten (representatief voor Nederland) met gegevens over het gedrag en de behoeften van de sportfan. Het onderzoek toont welke sporten het populairst zijn in Nederland en op welke manier deze beleefd worden door de fans. Het media-aanbod is eind 2014 enorm. Niet alleen televisie biedt live content, via digitale media is het mogelijk om overal op de hoogte te blijven van je favoriete sport. Voor de fan zelf draait het natuurlijk allemaal om de atleten. Atleten hebben als rolmodel impact op fans en merken maken daar graag gebruik van. Maar welke sporter past het beste bij een merk? Welke sporter heeft de hoogste marketingwaarde? Het DNA van de Sportfan geeft de huidige situatie binnen de Nederlandse sportwereld weer, maar blikt ook vooruit naar 2015 waarin Repucom de sportfan blijft volgen.
Uitgever(s): Repucom,
Download(s)
DNA van de sportfan 2014 : van sportbeleving tot sportsponsoring in Nederland
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
RepucomTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
belevingbezoekers
marketing
media
sponsoring
sport (algemeen)