Visie & Beleidsplein

Promotionele waarde NK marathonschaatsen 2014

onderzoek naar de promotionele waarde als gevolg van het mediumbereik van de NK marathonschaatsen op 5 januari 2014 te Dronten

Sluis, A. van der (2014). Promotionele waarde NK marathonschaatsen 2014: onderzoek naar de promotionele waarde als gevolg van het mediumbereik van de NK marathonschaatsen op 5 januari 2014 te Dronten. Ede: Kennispraktijk.

De centrale vraagstelling van dit onderzoek luidde: Wat is de waarde van de aandacht (gemeten in tijd en in oppervlakte) die de NK Marathonschaatsen 2014 heeft gekregen op televisie, radio, in de geschreven pers en op het internet, uitgedrukt in de waarde van een vergelijkbare hoeveelheid reclameruimte? De totale waarde van de aandacht van de NK marathonschaatsen 2014 bedraagt 1.235.564,05 euro. In de periode van 14 december tot en met 12 januari zijn 11,5 pagina's in de geschreven pers gewijd aan het evenement, heeft ruim twee uur aan televisie-uitzendingen plaatsgevonden, bijna een uur aan radio-aandacht, en zijn 16 online artikelen, 92 tweets en 22 facebookberichten geplaatst.

Uitgever(s): Kennispraktijk,

Download(s)

Promotionele waarde NK marathonschaatsen 2014 : onderzoek naar de promotionele waarde als gevolg van het mediumbereik van de NK marathonschaatsen op 5 januari 2014 te Dronten

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Alien van der Sluis

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

effectmeting
marathon
media
onderzoeken
schaatsen
sportevenementen
topsportevenementen