Visie & Beleidsplein
Groene schoolpleinen
succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen
Maas, J., Muller, R., & Hovinga, D. (2014). Groene schoolpleinen: succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen. Amsterdam: VU Medisch Centrum.
Dit project richt zich specifiek op het onderzoeken van succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen. De volgende onderzoeksvragen staan centraal:
- Wat zijn fijne en nare plekken op groene schoolpleinen volgens leerlingen?
- Wat zijn de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens directeuren en leerkrachten; ontwerpers en hoveniers?
- Welke innovaties zijn nodig in de groensector om de aanleg van duurzame groene schoolpleinen te realiseren?
Allereerst wordt in hoofdstuk 2 ingegaan op de methoden die zijn gebruikt om antwoorden te vinden op de onderzoeksvragen. In de daaropvolgende hoofdstukken worden de resultaten van het onderzoek beschreven. Zo leest u in hoofdstuk 3 wat leerlingen fijne en nare plekken vinden op hun groene schoolplein. In hoofdstuk 4 worden de succes- en faalfactoren beschreven die leerkrachten en directeuren naar voren brengen. In hoofdstuk 5 staan de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens ontwerpers vermeld en in hoofdstuk 6 de succes- en faalfactoren volgens hoveniers. In hoofdstuk 7 worden de belangrijkste conclusies op een rij gezet, met enkele aanbevelingen voor de betrokken partijen.
Uitgever(s): VU Medisch Centrum,
Download(s)
Groene schoolpleinen : succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jolanda MaasRianne Muller
Dieuwke Hovinga
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
groenvoorzieningonderwijs
speelruimte