Visie & Beleidsplein
Zevenheuvelenloop 2010
economische impact en bezoekers- en deelnemersprofiel
Boer, W.I.J. de (2011). Zevenheuvelenloop 2010: economische impact en bezoekers- en deelnemersprofiel. Arnhem: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).
Op 21 november 2010 vond de zevenentwintigste editie plaats van de Zevenheuvelenloop. In totaal kwamen er 24.450 deelnemers over de finish en waren er naar schatting zo'n 30.000 bezoekers aanwezig bij dit hardloopevenement. De totale economische impact, dat wil zeggen de extra bestedingen in Gelderland door de organisatie van de Zevenheuvelenloop, is naar schatting 1,3 miljoen euro. De tevredenheid onder bezoekers was goed te noemen, met een gemiddeld rapportcijfer van 7,6. De tevredenheid van de deelnemers was nog beter; de 8,6 waarmee zij het evenement waarderen is ook voor een hardloopevenement boven gemiddeld. Onderhavig onderzoek is uitgevoerd en getoetst volgens de Richtlijnenhandboeken Economische Impact, Bezoekersprofielen en Bezoekersaantallen versie 1.1. van de Werkgroep Evaluatie Sportevenementen (WESP).
Uitgever(s): Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN),
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Willem de BoerTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bezoekerseconomie
effectmeting
hardlopen
sporters
sportevenementen