Visie & Beleidsplein

Digitale spelanalyse in het bewegingsonderwijs

praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim

Koekoek, J., Walinga, W, Hilvoorde, I. van, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Digitale spelanalyse in het bewegingsonderwijs: praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim.

Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar 'de digitale gymles'. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op het motorisch leerproces van kinderen en welke gevolgen dit gebruik heeft voor de didactiek van het bewegingsonderwijs. In dit artikel wordt het onderzoeksproject 'spelanalyse' beschreven. De auteurs geven een beknopte beschrijving van het onderzoeksthema, met vervolgens een doorkijk in de opzet en aanpak van het onderzoek. De eerste resultaten zijn in de loop van 2014 te verwachten.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Digitale spelanalyse in het bewegingsonderwijs : praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jeroen Koekoek
Wytse Walinga
Ivo van Hilvoorde
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

(buiten) spelen
bewegingsonderwijs
digitale hulpmiddelen
e-learning
onderzoeken
technologie
videofeedback