Visie & Beleidsplein
Taaldans en rekendans
leren door dans
in de praktijk werkt het
Wilde, L de, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Taaldans en rekendans: leren door dans, in de praktijk werkt het.
Dansdocente Lenneke Scherrewitz ontwikkelde de lesmethoden Taaldans en Rekendans voor het basisonderwijs. Ze combineerde hiervoor lessen uit programma's voor Voor- en Vroegschoolse educatie (VVE-programma's) met dans en werd aangenaam verrast door de resultaten. Er is nog weinig onderzoek gedaan naar de relatie tussen bewegen en taal- en rekenontwikkeling, en nog minder naar de relatie tussen dans en taal- en rekenontwikkeling. Specifiek onderzoek is dan ook zeer gewenst. Dit artikel omschrijft en illustreert de lesmethoden Taaldans en Rekendans en de resultaten hiervan.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Taaldans en rekendans : leren door dans : in de praktijk werkt het
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Lizzy de WildeKoninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
cognitieve ontwikkelingdans
lesmaterialen
lespakketten
onderwijs
primair onderwijs