Visie & Beleidsplein

Sportspelen

fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties

2

Koekoek, J., Walinga, W, Dokman, I, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Sportspelen: fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 2.

In dit tweede artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op de toepasbaarheid van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. Deze stap draagt bij aan een praktijkgerichte verantwoording en invulling van het spelcurriculum in het voortgezet onderwijs.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Sportspelen : fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties : 2

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jeroen Koekoek
Wytse Walinga
Ivo Dokman
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

(buiten) spelen
beweegoefeningen
bewegingsonderwijs
lesideeën
voortgezet onderwijs