Visie & Beleidsplein

Veilige grenzen voor statijden

onderzoek naar de fysieke en mentale werkbelasting van luchthavenbeveiligers

samenvatting

Commissaris, D.A.C.M. (2010). Veilige grenzen voor statijden: onderzoek naar de fysieke en mentale werkbelasting van luchthavenbeveiligers, samenvatting. Gorinchem: Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging.

In opdracht van het Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging voerde TNO in de tweede helft van 2009 een onderzoek uit naar de fysieke en mentale werkbelasting van luchthavenbeveiligers op Schiphol en Eindhoven Airport. De vraag: een wetenschappelijke onderbouwing van de maximale statijden voor luchthavenbeveiligers, zoals opgenomen in de cao particuliere beveiliging. De cao 2008 - 2010 geeft voor twee posities, te weten BMC en X-passage, een maximaal aaneengesloten statijd van 180 minuten aan. Voor de visiteurs van G4S Aviation Security geldt 150 minuten. Uit onderzoek moet blijken of maximale statijden voor luchthavenbeveiligers wenselijk zijn en zo ja, hoe lang die statijd dan moet zijn. Ook hebben de onderzoekers oplossingen voor knelpunten in fysieke en mentale belasting geïnventariseerd.

Uitgever(s): Sociaal Fonds Particuliere Beveiliging,

Download(s)

Veilige grenzen voor statijden : onderzoek naar de fysieke en mentale werkbelasting van luchthavenbeveiligers : samenvatting

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

D.A.C.M. Commissaris

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

sedentair gedrag
werknemers