Visie & Beleidsplein
Uitdagingen voor een beginnende vakleerkracht
Stoevelaar, T, Emmerzaal, L, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Uitdagingen voor een beginnende vakleerkracht.
Uit onderzoek is gebleken dat een relatief groot aantal beginnende vakleerkrachten problemen op het gebied van orde ervaart. De resultaten uit dit onderzoek vormden de basis voor de afstudeeropdracht van twee studenten van de Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding (Halo), met de volgende onderzoeksvraag: 'Hoe gaan beginnende vakleerkrachten bewegingsonderwijs op het Primair Onderwijs om met ordeproblematiek binnen de lessen bewegingsonderwijs?'. Dit artikel beschrijft de methode, resultaten, discussie en aanbeveling van hun onderzoek.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Uitdagingen voor een beginnende vakleerkracht
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Tim StoevelaarLinde Emmerzaal
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsonderwijsgevenden
primair onderwijs