Visie & Beleidsplein
(H)erkend beweger
opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit
Palen, H. van der, Radstake, J., & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). (H)erkend beweger: opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit.
Bewegingsonderwijs en de georganiseerde sport leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van jonge mensen als beweger en sporter. Kinderen en jeugdigen worden ondersteund bij het ontwikkelen van een ? herkenbare ? eigen beweeg- en sportidentiteit, waarbij drie basisbehoeften worden gerealiseerd: competentie, autonomie en verbondenheid.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
(H)erkend beweger : opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Henk van der PalenJorg Radstake
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsonderwijs
opvoeding
pedagogiek
sport (algemeen)