Visie & Beleidsplein

(H)erkend beweger

opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit

Palen, H. van der, Radstake, J., & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). (H)erkend beweger: opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit.

Bewegingsonderwijs en de georganiseerde sport leveren een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van jonge mensen als beweger en sporter. Kinderen en jeugdigen worden ondersteund bij het ontwikkelen van een ? herkenbare ? eigen beweeg- en sportidentiteit, waarbij drie basisbehoeften worden gerealiseerd: competentie, autonomie en verbondenheid.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

(H)erkend beweger : opvoeden binnen bewegingsonderwijs (en sport) bij het verwerven van een beweeg- en sportidentiteit

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Henk van der Palen
Jorg Radstake
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
onderwijs
opvoeding
pedagogiek
sport (algemeen)