Visie & Beleidsplein

Klasse(n)spel

lesgeven is leren spelen met balans

2

Colot d'Escury, A, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Klasse(n)spel: lesgeven is leren spelen met balans, 2.

Klasse(n)spel heeft als belangrijkste doel om scholen, teams en docenten te ondersteunen bij het (duurzaam) verbeteren van het leerklimaat in de klas. Klasse(n)spel wil scholen, teams en docenten leren zien wat er zich afspeelt in de klas, daar een goede betekenis aan leren te geven (analyse), zicht geven op hun eigen invloed en rol in dat proces, van daaruit gerichte interventies te doen en dat meetbaar te maken en af te stemmen met collega's. In dit artikel wordt aan de hand van voorbeelden de methodiek beschreven in deel 1 uitgewerkt.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Klasse(n)spel : lesgeven is leren spelen met balans : 2

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Annemat Colot d'Escury
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

begeleiding
leerlingen
leerprocessen
onderwijsgevenden